permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, 15 May 2012

mengidam ke mengada ni!

salam hai readers

bila pregnant ni..sebut je.."ehh tringin la nak makan bla..bla"..orang mesti cakap.."ngidam la tu"

bermula dengan mangga
ni macam agak logik lah..standard la orang pregnant kan..tapi3.. teringin mangga kuning yang manis tuh bukan yang masam..suami turutkan..beli sekilo..5 bijik sy makan sekali hadap.betol2 teringin ni..hehe

pastu ketam..
tah kenapa teringin sangat nak makan ketam..sebelum ni tak teringin langsung sebab tak reti nak geget2 kulit tu..kebetulan minggu tu mak mertua datang rumah..dan umi nak masak..umi tanya nak makan ape.tak terkeluar plak ketam..tapi mata duk asek pandang ketam je.pas je umi balik..wat muka sebek kat suami sambil cakap "abg..jum balik tepen..teringin nak makan ketam"..sebelum air mata menitik, suami dah cakap.."ok..ptg ni kte balik tepen ye"..huargh! sayam abam :)
pagi2 lagi abah dah ajak suami g pasar nak cari ketam punya pasal..dan akhirnyaa! mak masakkan sambal ketam..pergh! terbaek la..dua ekor sy makan...tapi suami yang geget kulit..hahaha.

pastu..choc moist cake plak..(jadahnye..choc cake pon tringin)
"haish cam sedap je kek tu tapi besar sgt..kalo beli asben tak suka pon"
balik umah..tarra! ade kek atas meja dalam bekas kecik..mekaseh sayangs..makan separuh je pun! pastu muak!

next..takoyaki..
yang ni sedih ok! seminggu tunggu nak dapat.tiap2 ari asben balik dari keje tunggu depan pintu..mesti tanya.."abg..ade beli tako?"..dan ade je halangan takleh beli..suami keje luar la..ganti rantai motor la..tarik muka! sebek! ngada sangat. hari ahad ritu baru dapat.owh suka sangat! ade pat bijik..makan sume dalam kete..suap suami sikit die kata tak sedap..yay! habeskan.bahananya..balik2 terus cari katil..sakit kepala.suami cakap "tak belikan nanges..da belikan sakit kepala plak"



untuk 13 minggu ni baru 4 makanan yang betul2 teringin..bila mengidam ni otomatik jadi mengada kalau tak dapat..haha

setelah 3 bulan member order dan lagi 3 minggu die nak kawen barulah ini siap..alhamdulillah  :)


6 comments:

  1. lah sampai menanges? manja nya ibu.hehehe.rara pon tingin ketam masak cili tu =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngeh3..tyme ni je manja orang layan..harus digunakan..huhu.
      sedap rara ketam cili..uuu~ cpt2 cari.cian bby :)

      Delete
  2. guna kuasa air mata kan :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..btol dear..air mata bisa mlemahkn :)

      Delete
  3. tq wehh :) kesian mommy to be kena susah2 bt utk aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. olosss no worries la..seb bek sempat siapkan..huhu

      Delete

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets