permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, 3 July 2012

3rd checkup di KK - EDD berubah

salam..hai readers..hari ni nak cerita perihal 3rd checkup pada 28 jun lepas..

sampai awal kat klinik dalam kul 2.15..tadek orang pon..aish musyekil..tapi wat2 x bersalah terus daftar..tak sempat duduk nurse da panggil timbang berat..

berat turun 1kg
nurse : ehh nape berat turun ni..
saya : hmm..sebab x lalu makan last week
nurse : nape?
saya : ayah saya baru meninggal..hmm
nurse : ok2..tapi pasni maintainkan balik ye

hb ok..terus g check air kencing..err kalo checkup kat kk ni mmg tiap2 kali kne check air kencing ke? hmm..pastu jumpe nurse balik..check perut

nurse : ade rasa baby gerak?
saya : tadek pun..ke saya yang tak perasan
nurse : selalu anak sulung, awal minggu ke 20 da rase (sambil refer kat edd depan buku merah)
saya : edd tu salah..saya irregular period
nurse : ohh ok2..pasni kte g cucuk kancing gigi ye..
saya : erk! dokter tak ckp pun
nurse : hehe..takot ke?

terus g cucuk..masa cucuk tak sakit..tapi 2-3 hari gak la rase sengal2..
masuk plak jumpe dokter..macam checkup yang lepas..terus scan.dan..

EDD berubah dari 21 nov 2012 ke 1 dis 2012

huhu..lari 2 minggu..dan dokter cakap..dat's why la awak tak rse lg pergerakan baby..baby awak kecik lg..
hasil scan..

memBONTOTi nampaknya~

dan secara officialnya kandungan saya baru berusia 18 minggu :)




4 comments:

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets