permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Friday, 27 July 2012

4th checkup di KK - 2nd ATT

salam..hai readers..

semalam g checkup kali ke-4.kali ni kne g kk sungai serai jek..masih pegi dengan suami..alasan tak ingat jalan..ngee

gerak dari rumah agak lewat gara2 liat nak bangun..kul 9.15 gerak dalm 9.30 sampai..suami suruh drive sendri..sebab nak bg ingat jalan..hmm tanak teman dah la tu pasni.. ok (-.-)"

sampai2 tak ramai pon orang..tapi masalahnye..nurse sorg jek..aduhai..walaupun tak ramai..setengah jam la gak duk tunggu nak masuk.

overall sume ok..

tinggi rahim - 22 minggu..besar sikit sepatutnye 21 minggu
hb - ok
urine - ok
berat - naek 600 gram..dah jadi mcm berat time 2nd checkup..nurse cakap bagus..

kne cucuk kancing gigi untuk kali kedua..

nurse : puasa harini
sy : mestilah..
nurse : bagus2..tapi pastikan amek 8 gelas air suam, kurma..susu jangan lupa minum dan jangan makan SAMPAH ye
sy : hmm sampah? (sambil bayangkan orang korek2 dalam tong sampah pastu makan..eww)
nurse : yela..kadang2 ade yang datang cakap..saya selera makan ok je..sume sy makan..tapi berat tak naik..die makan sampah la..
sy : contohnye?
nurse : makan jeruk la..fries laa..sume yang tak berkhasiat
sy : owh..tapi nurse sy sekarang ni susah betol nak makan nasi
nurse : takpe..awak bole tuka makan mee..kuew teow..roti..
sy : owh ok..

sy : nurse..ramai kawan sy tegur perut saya tak nampak lagi..normal ke perut kecik mcm ni walaupun dah 5 bln stgh
nurse : hmm? normal lah selagi ukuran tinggi rahim awak tu betul ikot umur kandungan..jangan risau ye..mengandung pertama kali memang perut tak besar..sebab ruang untuk bby tu kecik..kalo yg mengandung pertama pon perut da besar tu tandanya banyak lemak..hahaha

ngee..adekah itu bermakna perutku tak berlemak? hahaha mustahil.masa anak dara pon perut ade lapis..

lega bila dapat sembang2 ngan nurse camtu..banyak benda leh tanye..xde la rase segan..next checkup..27 ogos..

semoga anak ibu sehat2 je kat dalam perut ibu ni..aminn :)

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets