permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, 11 April 2013

Tanda-tanda baby tumbuh gigi

salam..hai readers

dalam seminggu lepas bs aqeel cakap aqeel ni ade gaya2 nak tumbuh gigi..tanjat ibu..aqeel baru 4 bulan tak kan dah nak tumbuh gigi.tapi sehingga ke hari ni belum ade gigi yang tumbuh..ni plak hasil gugel tanda2 baby tumbuh gigi

  • Tidurnya tidak nyenyak - makin nyenyak ade la..sebab dah pandai menerap mase tido..tapi kadang2 sangat cranky mase nak tido.
  • Banyak berliur - sangat2 banyak..kadang2 sampai basah baju kalo time menerap
  • Pipinya merah / rashes sekitar mulut - pipi xde merah tapi ade rashes sekitar mulut tu
  • Suhu tubuhnya sedikit naik (tapi tidak lebih dari 39 C, yang menimbulkan demam) - dua tiga hari ni memang badan aqeel rase panas tp bile check suhu normal je
  • Gusinya membengkak dan merah - ade sikit bengkak
  • Selalu ingin menggigit untuk mengurangkan rasa sakitnya - memang..kalo dapat jari ibu lagi suke..kuat betol rase digegetnye
  • Selera makannya rendah - selera mnyusu masih seperti biasa
hmmm..betol ke aqeel nak tumbuh gigi ni?

4 comments:

  1. selain dari suhu tggi & gusi merah, tanda2 lain sume Hana adavdari usia 4bln. harini dah 9bln pun, bayang gigi puntak nmpak2 lagi. hihi.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..ok tanda2 ni x bole dipercayai.

      Delete
  2. err..xkan seawal 4 bulan dh leh tumbuh?my zara dh 4 months..risau2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanda je..aqeel x tumbuh gg pon lg..dah nk msuk 5 bulan..hehe

      Delete

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets