permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Wednesday, 30 October 2013

11 months old Aqeel Suhayl

salam..hai readers
amuk tok gajah..ayah kawan org pekan (-.-)"

aqeel sambut umur 11 bulan dengan demam lite2..aduhai anak..amek dari babysitter ari isnin, acik tu bagitau badan aqeel dedar..ok.ibu dah risau sebab wiken tu aqeel ade main2 ngan sepupunye yang demam..mungkin jangkit

semalam ibu mc sbb daku kena cirit-birit hoi..maseh mencari dimana silapnye aku makan..semua benda yang masuk dalam perut ni sama dengan yang asben makan..satu benda je x sama..epal.ade kemungkinan ke epal wat food poisoning?

so semalam habeskan masa dengan melayan aqeel yang kejap2 merengek tapi check suhu x de la tinggi sangat..bagi ubat demam je la..but then pagi tadi rase macam makin panas lak..suhu x sampai 38 pon.hmm redha je anta kat umah bbsitter..mak aqeel kata mungkin demam beralih bulan + nak berjalan kot..mungkin..

untuk 11 bulan ni aqeel dah boleh

- makan bubur yang tak diblend..sonang keje ibu..keh3.
- dengar arahan..cth : aqeel mana ball? melilau cari ball..aqeel jom mandi..terus masuk bilik air..
- kalau cakap yay! aqeel good boy..die pon tepuk tangan..hehe
- sebut nenenenen kalau nak susu (yg ni x ajar pon..msti bs yang ajar ni)
- memanjat, berdiri lepas tangan, bertatih kena pegang, sepak bola kalau pegang
- gamit2 tangan kalau nak suruh dukung..pandaiii ni

itu je la kot yang ibu perasan..membesar dgn sehat ye anak ibu.

Thursday, 17 October 2013

cerita raya kami

salam..hai readers..

masuk opis arini lemau je rase..anta aqeel kat bbsitter  pon jenuh nak tanggalkan pelukan dak kecik tu..naek lenguh mulut ibu wat bunyi cat..bunyi moto nak suruh die pegi dekat mak..muka masammmmm je kena tinggal..penangan cuti 5 hari..xpe aqeel.ibu keje 2 ari je..

raye haji kalini turn taiping..ari jumaat malam lagi kami dah gerak balik..gerak malam senang sebab aqeel tidoooo sepanjang jalan..kul 11 smpai taiping.elok je sampai umah, opah aqeel riuh beno nak amek aqeel terus bulat bijik mata..ha merasalah berjaga lagi 2 jam sebelum aqeel ngantuk semula..

aqeel ni ape yang ibu perasan kalau balik rumah opah mesti dapat satu akal ..mungkin sebab ramai orang kot..aqeel dah boleh berdiri sendiri..clap3..saited ibu..

ok..raya kalini tema biru..ayah ngan ibu blue black tapi jubah aqeel tokjib wat belang biru cerah plak






juadah raya..opah wat rendang ayam & daging + ketupat palas..pastu nasi tomato..tersandar kekenyangan, tgh hari terus tutup pintu masing2 layan bantal..hahaha

aktiviti aqeel bila balik kg

dah boleh bediri sndri!

mandi kolam

mengkudekan abang danish

aqeel n ayeesha :)


ohh btw tertinggal plak cerita malam raya yang agak misteri..huhu
malam raya kami bertiga tidur kat ruang tamu je..pukul 3.30 aqeel terjaga..macam biasa ibu sua nenen..die tamau..
sebabkan tidur kat ruang tamu macam2 benda la aqeel boleh capai..solution ibu tutup semua lampu..biar gelap..aqeel duduk kat tengah2 antara ibu ngan ayah..ayah dah lelap balik..ibu layan aqeel sambil baring..
tiba2 aqeel senyum2..sambil tepuk tangan..mata pandang kat ruang tamu depan..hah sudah..main ngan sape plak ni..tak lame pastu main cak cekur plak..ibu pandang gak depan tak nampak plak pape..tp memang cerah sikit sebab ade lampu jalan..
tarik jugak aqeel suruh baring..die tetap nak duduk..tak lame pastu babai plak..babai sambil tengok ruang tamu depan..dan terus baring..gesek2 mata nak tido..sua nenen terus lena..misteriiii sgt
pagi esoknye cite kat mak, mak kate die nampak atok kot..atok main ngan die
hmm terus sedih..nape aqeel je nampak atok..ibu pon nak tgk atok..rinduuu :'(
bloggerwidgets