permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, 23 January 2014

tak cukup selamat lagi

salam..hai readers

selama ni rasa rumah tu dah cukup selamat untuk anak..
selalu vacuum sebab risau kot2 ada benda kecik2, takot anak kutip masuk mulut..
beli cover bucu kabinet sebab takot anak terhantuk..
beli penyendal pintu sebab risau jari anak terkepit..
macam2 lagi lah semata2 risau pape jadi kat anak

tapi semalam betol2 wat kitorang terkejut..asben jumpa lipan besaqqq! nak masuk playroom aqeel plak tu..


ya Allah..berderau darah masa asben bagitau ada lipan dalam rumah..slalu tengok lipan kecik2 je..yang ada dalam bilik air kat kampung kan..ni memang besar..
nasib baik asben nampak lipan tu ngah tergedik2 nak masuk playroom aqeel..terus amek ridsect pastu ketuk ngan penyapu..

aku rasa lipan tu keluar dari lubang air dalam bilik mandi..sebelum tu asben cuci bilik mandi, so die bukak penutup lubang tu..mungkin la keluar dari situ..

aku tak leh bayangkan kalau lipan tu masuk playroom time aqeel ngah main..dah lah aqeel sekarang tengah suka mengutip..nauzu billahi min zalik

memang tak sangka akan ada lipan dalam rumah..haih..lepas ni kena pastikan semua lubang yang binatang2 berbisa ni boleh masuk sentiasa ditutup..bahaya sangat2!

10 comments:

  1. ya allah.. seramnya... T__T

    ReplyDelete
    Replies
    1. seram pikir kalo kena kat anak..aduhai

      Delete
  2. Mu'az lg la dok kg..asal nmpk je lipan merayap..terus dkung dia..mmg cr la smpai jmpe..ngan bdak yg x taw takot...mnx djauhkan la semua...

    ReplyDelete
  3. Ya allah risaunya... Harap anak2 kita dilindungi... :(

    ReplyDelete
  4. Tak dpt bygkan..umh akk pun sllu jgk jumpa kt bilik air..huhu..tp xbesar sgt..syukur xsmpt msk bilik aqeel

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah..kalo dah masuk jenuh plak nak cari

      Delete
  5. Moga anak2 kita di jauhi dari bahaya..ameen...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets