permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Wednesday, 2 April 2014

16 months old Aqeel Suhayl

salam..hai readers

16 bulan dah anak bujang saya..setahun 4 bulan aqeel dah pandai memacam.opah aqeel kata mulut aqeel lagi riuh dari sepupu dia yang umur 3 tahun..lagi banyak words yang aqeel sebut orang leh paham.

aku rasa aqeel ni dipengaruhi oleh persekitaran la..kat rumah, aku memang mulut potpet2..kat rumah bs pon acik tu jenis banyak cakap.tu yang aqeel ngikot..

perkembangan aqeel : 
- berlari dengan sangat laju..
- tidur masih ikut time..2 jam kalau tidur siang
- makan semua jenis makanan dah, berselera
- susu hanya sebotol kalau kat rumah bbsitter, belum jumpa penyelesaian untuk masalah ni..dah cuba bagi guna botol straw pon reject, pakai balik botol masa kecik2 pon still reject..so wat mase sekarang bs cuma bagi guna sudu..kalau aku ada memang banyak nyusu..masih ade rezeki untuk bf :)
- bercakap macam2 dah.dah kenal orang.dah tau wat bunyi animals.dah tau tunjuk anggota badan..
- pandai mengusik..jegela macam ayah dia (jegela tu macam ada je akai nak kenakan orang..haha)
- gigi ada 6 batang..soon nak tumbuh lagi 2.
- sangat sukakan ball & motor..hmm boyish sgt



alhamdulillah, dapat melihat anak membesar dengan sehat..semoga aqeel membesar jadi anak yang soleh..aminn

6 comments:

  1. Alhmdlh... Aqeel membesar dgn sihat... ;)

    ReplyDelete
  2. Yeyyy aqeel yer movement sgt laju...kuat larii ye hehehhe jom kita kawan lari nak aqeel suhayl...sedap nama awakk tau x... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti kte jumpe ye umi qi..tgk sape lg laju :)

      Delete
  3. salam kenal dari fifi..
    pandainye aqeel.. kalau terjumpe ufairah.. mau bising.. same2 banyak mulut..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets