permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Monday, 7 April 2014

Aqeel demam lagi

salam..hai readers

hari kames minggu lepas waktu balik keje hujan lebat sesangat..so ibu terlambat la sket sampai umah.jadinye lambat la jugak amek aqeel..

waktu sampai kat umah bs tengok2 aqeel tengah sleep..ikotkan ibu nak je amek terus bawak balik tapi acik tu kata nanti dia dah jage diorang hantar..sempat la ibu siap masak, acik tu hantar aqeel..memula tengok nape aqeel diammm je.selalu kemain lagi die punye sengih kalau nampak ibu..rasa2 badan dah dedar2,mata berair..haih demam lagi ke aqeel?

lepas tu memang aqeel taknak berenggang langsung ngan ibu, ngan ayah pon aqeel boolayan..dekat2 kul 9 rasa tak sedap hati lak tengok aqeel lemah je..terus siap2 g klinik..doc check temp dah 39.4..tingginya la hai..masa kat umah ibu check baru 38..hmm ape lagi terus masuk supp..dan doc suggest amek neb.balik dari klinik aqeel terus sleep..escape lagi from makan ubat..haih

malam tu memang bergilir ngan ayah aqeel amek temp..sejam skali kitorang bangun..dan alhamdulillah suhu makin turun..nak dekat subuh suhu aqeel dah 37..berat plak hati nak g keje.so sambung la golek2 ngan aqeel.seharian takleh wat pape..asek la melayan die yang kejap2 merengek..bagi ubat memang tak penah nye masuk elok..last2 ku supp lagi ubat..

malam tu duduk saje2 check dalam mulut aqeel..tengok2 ade gigi geraham dah keluar..haaa ni ke penyebab demam ni.patot laaa

tapi yang batuk selsema segala tu sebab tumbuh gigi gak ke..dan sakit mata jugak..huuu..ku plak rase kan, aqeel jadi tak sehat sebab makin kurang nyusu..so antibodi die pon dah kurang.



apa la lagi cara ibu nak bagi awak mau nyusu balik nak..hmm

9 comments:

  1. Susah hati la kalau anak kurang sihat... Anak dara kat umh ni pon kurang sihat... Cuti la kekdahnyer hari ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula..slagi tak btol2 sehat risau je rase,..haih

      Delete
  2. keep trying to aqeel bf semula...airis dulu gitu jugak...2.mgu gak buat hal xmo ebm...pas2 baru ok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula..tataw lg nak wat cane dah..ebm langsung tanak..

      Delete
  3. Sama cam aish..xsihat dr kul 4pg td

    ReplyDelete
    Replies
    1. musim kot kan kak..semua budak x sehat

      Delete
  4. musim kot aznor.. afiq pun demam, nak tumbuh gigi baru..haha.2 tahun pun demam tumbuh gigi lagi :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..ade lagi gigi nak tumbuh ye afiq :)

      Delete

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets