permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Friday, 18 July 2014

bila aqeel dah pandai bercakap

salam..hai readers..

sahur tadi dikejutkan dengan berita pesawat mas terhempas kat ukraine..allahuakbar.satu lagi tragedi terbesar buat malaysia.
Al-fatihah..semoga mangsa ditempatkan dikalangan orang beriman..aminn



ok sambung cerita pasal aqeel.ekceli bukan bercakap penuh satu sentence pon.lebih kepada sukukata akhir satu perkataan.hehe.contoh pagi tadi

aqeel : buu..buu
ibu : ye sayang, knape?
aqeel : poo
ibu : (dengar macam aqeel sebut buu)..ha iye.knape?
aqeel : poo poo..pottt

hahahaha..susah sangat ibu ni.tak paham orang sebut poo poo..sebot pott baru paham.adoii.dia nak bgtau dia berak.hai la anak

kalo tanya
ibu : aqeel abang ke adik?
aqeel : dikkk..ni dikkk (sambil tunjuk dia)
ibu : no..aqeel abang, abanglong
aqeel : kan..kan.dik ni!

hahaha..seronok rasa bila anak dah boleh ajak bersembang.tapi kalau kita tanya sesuatu yang die tak sure macam mana nak jawab.die akan haa..haa.. je.

cepatnya awak membesar aqeel.dah boleh bgtau sakit kat mana.dah boleh bgtau makanan tu pedas,panas.dah pandai mintak susu..macam2 lagi.mungkin aqeel tau dia dah nak jadi abang tak lama lagi.dia nak tunjuk dia dah makin besar..

6 comments:

  1. suwit kan bler anak da bole ajak bersembang... mcm2 bahasa jerman keluar...

    * pray for MH17...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula..rase mcm besarnye dah anak aku :)

      Delete
  2. HAHAHA... sok ada adik leh ajak gusti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoi risau aku alin..anak2 kite same rapatnye.huhu

      Delete
  3. abamMu'az sebut bile dia suke je...byk bhs isyrat je...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini mmg jenis ringan mulot..potpet2..hehe

      Delete

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets