permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, 30 October 2014

2nd pregnancy : 7th checkup - MGTT test + 1st scan

salam..hai readers

kelmarin dah pegi untuk 7th checkup merangkap 2nd MGTT + scan baby sebab dah 28weeks.hehe

MGTT cam biase..pose dari pukul 10 malam..tak makan tak minum..kali ni lapar subhanallah!..kriuk2 perot menunggu pagi..

sampai klinik pukul 8 tapi kul 9 baru amek darah 1st! adoiii slow!.
part minum air gula tu takde masalah..2 kali hirup je..hahaha. (angkat kening sket kat fiza!).

lepas minum air gula, g makmal check urine, jumpe nurse pastu jumpe doc..happy3 sebab nak scan baby.
tapi..kalini dapat doc sangat3 tak friendly...bayangkan sepanjang masuk bilik doc tu die senyap je..uk tak ek tak..
aku ingatkan leh la jugak nak tanye gender baby..dah gitu doc nye..malas plak aku..start scan, skrin tu sah2 hadap doc kan..ade dalam 10 minit gak die scan.dalam tu ade sorang lagi doc pelatih..2-2 cam syok sendiri cakap..aktifnya baby..tengah isap jari..tapi bukan cakap ngan aku ok..diorang cakap berdua! hellow..tu perot aku kot.ape salah ko bermanis mulut sembang ngan aku.eiii

lepas siap sume, tunggu untuk amek darah lepas 2 jam. + kena amek darah for the 3rd time untuk kumpulan darah..ni lagii 1 hal wat aku marah.mane la hilang darah aku yang 2 kali sebelum ni..huh!

dan hasilnya..saya bebas diabetes.alhamdulillah




btw iolls cam tak kesah sangat bab scan ngan doc klinik tu sebab ahad ni dah ade appoinment ngan miss jezz untuk scan 4d baby.yay!..masa aqeel dulu pon guna khidmat 3d 4d scan ni.ada cite kat sini.

harap2  ahad ni adek aqeel tunjuk la bebird or flower ye.ibu nak start beli baju ni..ececey..saje je ibu tu

4 comments:

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets