permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Wednesday, 26 November 2014

2nd pregnancy : 9th checkup

salam.. hai readers

semalam checkup untuk ke-9 kalinya..checkup biase je kat kd


berat : naik sekilo

hb : 11.0
lain2 semua ok

so tanya la nes

aku : nes, kepala baby dah kebawah ke?
nes : aritu scan tak tanye doc ke?
aku : tak..doc tu senyapppp je.tak bagitau pape pon.tapi saya ada scan 4d..baby tak pusing lagi
nes : owh..awak sebagai patient ada hak tau nak tanya condition baby.kalau dia senyap awak tanya la
aku : malas la nes. die macam marah2 je
nes : --rasa2 perot-- kalau guna tangan ni saya dapat rasa baby dah pusing ni.takpe nanti 36w ada scan lagi awak tanya ok?
aku : ok..kalau doc lain la

haha.aku memang malas kalau doc yang jenis senyap tu.pastu bunyi cam nak marah2 je.dah ko kenape? stress keje? dah memang keje ko kot..haih

alang2 ada checkup aku tanyakan skali checkup aqeel 2 tahun.aqeel last checkup time setahun setengah.lepas tu aku plak start check perut, terus aku lupa pasal aqeel.ada sekali aku tanya nes die cakap lepas habes cucuk dah tayah datang klinik..semalam lain plak citenye

nes  : awak boleh je bawak anak lepas setahun setengah untuk checkup.just untuk tau perkembangan die normal ke tak
aku : tapi nes, dlu anak saya checkup klinik lain, sebab sy baru pindah
nes : takpe kite bukak buku baru kat sini..bila dia 2 tahun?
aku : hujung bulan ni
nes : ok awak bawak dia sekali time awak cek perot 2 minggu lagi.kita bagi ubat cacing

pulakkkk..jadinye aku akan bawak la aqeel 2 minggu lagi untuk timbang berat, ukur tinggi n makan ubat cacing.get ready aqeel! jangan notty2!. next checkup 9 dec..

4 comments:

  1. mesti berdebar2 kan nak menanti 2nd child..aqeel dah redi ke nak jadi abg long? hehe..anyway tq sis sudi join my 1sy GA..follow me back ya? ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah follow dear..alhamdulillah.rezeki aqeel nak dpt produk shaklee :)

      Delete
  2. Haah sis.ank akk dulu ms dok tg malim setiap 6bln ada appointmnt mkn ubat cacing..check up berat semua..

    Skang ni since dok kl xd bawak dh anak2 yg kecik ni..hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa nes tu cakap..chinese sampai anak 6 thn ulang checkup lg..huii

      Delete

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets