permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Monday, 8 December 2014

2nd pregnancy : 10th checkup

salam..hai readers

harini checkup untuk kali ke-10..everything was fine. tak check hb pon arini sebab hb just check sebulan sekali..

arini nes ajar cara meneran..blur2 aku dengar..sedar tak sedar lagi +- 6w nak bersalin..tibe2 meremang bulu roma.hahaha. tapi tak sabar nak peluk baby.camno tuh!..next checkup 2 minggu lagi, kena jumpe doc

dan arini checkup bersama aqeel.aqeel checkup untuk 2y..aku sangkakan aqeel akan behave.read as : duduk  diam2 sebab takot kat nes..tidak ye kawan2.walopon baru 1st time pegi klinik tu die dah wat nes2 kat situ rase nak cubit die!..timbang pastu ukur tinggi..dan die duduk lah kat penimbang tu turun naik turun naik.nes dah start geleng kepala

turn aku check perut..ati sangat tak sedap sebab aku dah suruh aqeel kluar pegi kat ayahnye tapi die takmo.nes cakap "takpe2..bia die dalam ni.die pon nampak baik je"..ok! baik..

tengah nes cari heartbeat baby, tibe2 aku nampak muka aqeel kat hujung kaki dengan senyuman yang cukup menawan!..aqeel! die dah panjat tempat letak kaki dan berdiri tanpa rasa bersalah semata2 sebab nak tengok perot ibu!..argh! aku stress sampai tahap bp kena amek 2 kali.hahaha

lepas tu terus aku bukak pintu dan suruh ayah die amek..camne tu nak pegi berdua je ngan aqeel..ohmai! 

nes : comeylah awak ni aqeel..muka lembut cam ibu
aku : err..ramai cakap die muke ibu sebab die tembam kot
nes : overall perkembangan die ok..gosok gigi mau tak?
aku : kalau ngan sy die tak terlepas..menanges pon still kena! tapi tataw la kalo ngan pengasuh
nes : patot gigi cantik..nanti bawak pegi dentist..wat checkup..

aku dah mula membayangkan macam mana gaya plak aqeel pegi jumpa dentist..budak sorang ni memang tak takot klinik kekdahnye!

untuk checkup 2 tahun aqeel dapat ubat cacing..can-cing kate aqeel.baru 2ml aku bagi die dah luah atas karpet.fine! aku anta kat bs soh bagi selebihnya..ngan bs aku tau ubat tu akan settle!

6 bulan lagi aqeel punye appoinment..nampaknye mase tu aqeel g je la ngan ayah..tak terhandle rasenye ngan dua anak time tu.haih! 

kang baby wat muke gini kat abang..



No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets