permata hati ibu dan ayah

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, 2 August 2016

Owlery Cafe

salam.. hai readers

jumaat lepas asben call bagitau kena entertain auditor dari indonesia..aku pon ok kan je la sebab ingat die pegi sorang, tiba-tiba balik rumah bawak kete opis suruh siapkan anak2. jom entertain auditor katenye.. tak memasal aku kena ikot.

auditor tu duduk hotel kat kepong..dari rawang nak ke kepong tu pon dah setengah jam.jalan jem gils..malam minggu kan..
asben plan nak bawak diorang g i-city..dan nak cari makan area shah alam tu je la.tapi mikir nak ke shah alam tu pukul berapa plak la sampai. flight balik auditor tu plak kul 8 pagi esoknye. sian plak balik lambat2.

sebelom amek auditor tu kat hotel, aku suggest kat asben makan kat owlery lah sebab leenda penah cakap tak jauh sgt pon owlery tu dari rumah die..so umah die kat gombak, kepong dekat2 situ gak.rase dekat la kot..terus call lan, bagitau nak reserve meja untuk 5 dewasa, 2 kanak2.

sampai2 je kat cafe comel tu, terus Lan sambut kitorang.. salam ngan asben pastu die cakap ehh korang, meh2 masuk..
aku tanye hah mane meja yang kitorang reserve..die kate eh ade call ke? aku kate, yang abdullah tu la..haha jenuh kena gelak.siannn owner owlery







asben taktau nak makan ape..aku suh Lan suggest. indonesian tu pon hepi sebab Lan melayan diorang cakap bahasa yang diorang paham.hehe
semua yang Lan recommend kitorang amek. to be safe kan..ofkos yang recommend by owner tu sedap.





aqeel yang mula2 ngantok dalam kete, masuk je owlery terus terang bijik mata..ade tempat main kan.makan pon tak ingat dah.ammara je tak terjaga langsung.makin lena plak dia.cozy sgt cafe ni.hehe



order pon tak amek masa yang lama untuk siap.tak sampai 15 minit kot. tak sampai 15 minit jugak kitorang amek masa nak licinkan pinggan sebab semuaaa sedap

aku amek tiger prawn fried noodle + snickers milkshake.



mee goreng tu portion boleh makan 2 orang, pedas light2 dengan udang besar..sedap uols
snickers milkshake tu pon untuk minum 2 orang kot..haha.ofkos ade snickers



asben pulak amek steak. mintak medium rare..juicy sgt dagingnya.yummy!
minum plak passion honey peach mocktail..air ni 1st time aku rasa.masam2 sedap dan masin2 lemak kat hujung.alahhhh x reti describe.korang KENA rase!

habes je makan, ternampak plak pavlova rara.hoi ini menggoncang perut.tros order 1.dan aku ngan asben yang settlekan sebab auditor semua dah kenyang..haha



overall nora bagi 5 bintang untuk owlery cafe ni
- owner + staff friendly
- cozy + child friendly cafe
- order cepat
- makanan sedap
- portion besar
- reasonable price

nak tau location, menu boleh ke ig owlerycafe

p/s : happy tummy happy me :)

3 comments:

  1. sedap sgt ke setak tu? aku x penah makan tau ko tau x, hahahaha. pas ni aku nk try lah. lols. TQ dtg wehhhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setak? Hahahaha.steak..ko kne try.sedap weyyy

      Delete
    2. Setak? Hahahaha.steak..ko kne try.sedap weyyy

      Delete

Tinggalkan komen anda

bloggerwidgets